12 Şubat 2013 Salı

EVDE LOR PEYNİRİ YAPIMI

Evde lor peyniri yapımı, beyaz peynir peynir yapımının son aşaması. Yani evde beyaz peyniri yapımına başladıktan sonra belirli bir aşamaya geliyorsunuz ve sonra da elde edilen peynir suyundan lor peyniri yapıyorsunuz. Beyaz peynir yapımından bu safhaya gelinceye kadarki aşamaları bu sayfadan izleyebilirsiniz.

Telemenin süzülmesinden elde edilen suyu bir tencereye koydum ve kaynattım. 5-10 dakika kaynadıktan sonra altını kapattım ve soğumaya bıraktım. Bu arada lor tencerenin üzerinde birikti.


Suyun üzerinde biriken loru delikli bir kepçe yardımıyla bir süzme bezinin içinde topladım.



Peynir elde edildikten,  geri kalan sudan lor peyniri alındıktan sonra da kalan suda hala daha yağ ve diğer faydalı maddeler var. Onu da köpek ve kedilerin içme suyu olarak kullandım.


Bez içinde toplanan loru, yüksekçe bir yere asarak sabaha kadar süzülmesini bekledim.


Sabaha kadar iyice suyundan arınan lor peynirini tarttım. 421 gr. geldi. Lor peyniri bu haliyle buzdolabında 10-15 gün bozulmadan saklanabiliyor. Eğer içine tuz katılırsa daha uzun süre de saklanabilir. Benim tüketme usulüme gelince bir kısmını böylece bırakıyorum. Üzerine herhangi bir reçel ya da marmelat döküp , bir kısmına da dövülmüş ceviz, zeytinyağı, biber salçası karıştırıp sabah kahvaltılarında tüketiyoruz.

Afiyet olsun.


EVDE BEYAZ PEYNİR YAPIMINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN

EVDE KAŞAR PEYNİRİ YAPIMINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN

PASTÖRİZE EDİLMİŞ SÜT İLE PEYNİR YAPIMINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN

SÜT ANALİZİNİ ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN

3 yorum:

  1. Sayın Parslar, gerek peynir yapımı gerek lor yapımıyla ilgili verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. sorularımı cevaplayabilirseniz sevinirim.
    1 - Lor yapmak maksadıyla peynirden artan suyu kaynatırken içine sirke veya başka birşey ilave etmeye gerek var mı?
    2 - Süt alırken dikkat edilecek hususuları belirtebilir misiniz?
    3 - Sütü mayaladıktan sonra, kesmeden önce kaynatmanın, brusella veya benzeri mikropların bertaraf edilmesinde etkisi ne olur, bu kaynatma işlemi peynirin besin değerini nasıl etkiler?
    Selam ve saygılar.

    Ahmet Cengiz

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Cengiz Bey,
    1. Bir-iki kaşık sirke veya limon ilave edilebilir.
    2. Bu konuyu hazırlıyorum.
    3. Sütün kaynatılması, brusella ve diğer mikropları öldürürken sütteki faydalı canlıları da öldürür, maya da bir bakteri olduğundan onu da öldürür ve o sütten peynir yapılamaz. Bu konuyu http://nejatpars.blogspot.com/2013/05/pastorize-edilmis-sut-ile-peynir-yapimi.html sayfasında detaylarıyla açıklamıştım. Okursanız faydası olur sanırım. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. NEJAT BEY, MUHTEŞEM BİLGİLER PAYLAŞMIŞSINIZ, TEŞEKKÜR EDİYORUM EMEĞİNİZE.

    YanıtlaSil